Glest   Leave a comment


На испанските автори на този удивителен и безплатен продукт им е писнало от сложните стратегии, които изискват часове разучаване, а след това ви предоставят само няколко дни наслада.За това те създали Glest, игра, в която отсъстват десетките видове единици, с множество подобрения и умения.Това е една проста игра и точно в това се крие нейния чар.

В Glest единиците се броят на пръсти, а подобренията за тях са дори по-малко.При сградите положението е същото.Расите пък са само две – магьосници и хора, а най-съществената разлика между тях е начина, по който се обучават единиците и възможността на магическите работници да се бият.

Технологичната раса (хора)

Играта с хората е по-лесна и за това тази раса се препоръчва за начинаещите играчи.Някои от единиците им наподобяват тези от чертежите на Леонардо Да Винчи, а останалите са типични средновековни воини.Тази раса е по-добра в близкия бой от магьосниците.
За да обучите войска, работници и инженери или да отгледате крава или прасе е необходима съответната сграда – замък (работници), казарма (войска), ферма (животни) и технодром (инженери).

Работник – добива злато, камък и дърва, строи и поправя сгради.
Крава/прасе – за да изхранвате армията се нуждаете от тези единици.Те произвеждат храна.
Мечоносец – основната единица за близък бой.
Стрелец – основната далекообхватна единица
Пазач – Може да се обучава отделно или да ъпгрейднете мечоносеца.Тази единица е много бавна, но пък е силна.Използва се за защита.
Конник – Бърза, мощна, но и скъпа единица за близък бой.
Инженер – Подобно на работниците и инженера може да добива ресурси.Освен това той може да построи аеродрома (в буквален превод – летище), от където се изграждат вашите въздушни единици.Инженера също така може да създава катапулти, бойни роботи и противовъздушни установки.
Орникохтер – Въздушна единица.Използва се предимно срещу вражеските летящи единици.
Летящ кораб – Мощна въздушна единица за атака на сгради и наземни единици.Не може да се бие срещу други въздушни войски.
Катапулт – Бавна, но мощна далекообхватна единица.Препоръчва се за атака на сгради.
Бойна машина (робот) – Мощна единица за близък и далечен бой.

Е, излъгах, единиците не се броят на пръсти (освен ако не ползвате и тези на краката), но все пак са по-малко от тези в другите игри, а някои от тях може дори да не използвате.

Магьосническа раса

Това е по-сложната раса, но само в началото.След това просто трябва да обучавате войска и да победите врага.Далекообхватните единици са по-силни от тези на хората и така се компенсира изоставането при близкия бой.Вместо храна магьосниците се нуждаят от енергия, а за да я получите трябва да построите източник (energy source).
От магьосническата кула можете да обучите обикновените магьосници, които добиват ресурси.Те могат да бъдат превърнати в бойни магьосници, а те – във върховни магьосници.От гилдията на призоваващите се обучават . . . призоваващите (логично), това е единица, която може да призовава други.Тя играе ролята на казармата при магьосниците.По време на обучение не можете да движите призоваващите, но през останалото може свободно да ги придвижвате из картата.Много е удобно да разположите „казармата“ си близо до вражеския лагер и така по-бързо да пращате подкрепления.С напредване в развитието обикновените магьосници също ще могат да призовават.Здравето на някои единици се възстановява постепенно и за това, ако играете с хора избивайте войската, а не я оставяйте да избяга.Трябва също да знаете, че някои се изморяват и трябва да починат перди да продължат.

Сега ще разгледаме останалите единици:

Демон – слаба единица за близък бой
Призрак – друга единица за близък бой, по-силна е от демона, но по-бавна.
Дрейк ездач – Еквивалент на конницата при хората
Голем – мощна, но много бавна единица.Изморява се бързо и за това се използва само за защита.Истински подвиг би било да я поведете в атака.
Веемот (трябва да си призная, че не знам как точно се превеждаше тази единица и за това се възползвах от услугите на софтуер преводач) – Силна единица за близък бой.Магьосническия варинат на робота.
Дракон – единствената летяща единица на магьосниците.
Магьосници – Далекобойни единици.

Е, тук наистина се броят на пръсти.

Изследвания

Изследванията са малко, но не може без тях.Е, всъщност може, но ще бъде доста по-трудно.

Повечето от тях при хората се правят в ковачницата, но има и в казармата, технодрома и фермата.
При магьосниците може да проучвате почти навсякъде.За това и те са по-сложната раса.

Съвети

В началото на играта събирайте много ресурси, които ще са необходими за следващия етап от мисията.

При игра с хора препоръчвам да обучите доста стрелци.Въпреки че хората са по-добри в близкия бой, ако имате доста далекообхватни единици ще можете да надвиете по-лесно врага.В началото не бързайте с нападенията.Стрелците ще пазят града, а когато армията стане достатъчно голяма – атакувайте!

При игра с магьосници обучавайте много обикновени магьосници и ги ъпгрейдвайте в бойни и върховни.

Още

И двете раси имат по една сграда за защита.За хората това е защитната кула, а за магьосниците – Кулата на Соулс.

Е, това е.

 

 

 

Advertisements

Posted 04/02/2010 by Gonrah in Игри

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: